روابط عاطفیارتباط موفقازدواج

6 نشانه رابطه یک طرفه را بشناسید!

چراغ قرمزی برای توقف رابطه ناسالم

رابطه عاطفی یکی از زیباترین سفرهاست. رابطه عاشقانه برای ما شادی، خنده، حال خوب و گاهی چالش‌های سخت برای سنجش میزان صبر و تحمل به بار میاره. یک رابطه عاطفی سالم دارای احترام، حمایت، عشق و توجه متقابل است؛ ولی اگه بیشتر اوقات شما برای رابطه تلاش می‌کنید و طرف مقابل مثل شما نیست این یعنی در رابطه یک طرفه گیر افتادید. در ادامه نشانه‌هایی برای شما میاریم که نشون‌دهنده رابطه یک طرفه است. با ما همراه باشید.

۱. آغازگر همه چیز شما هستید

اگه همیشه شما برنامه‌ریزی می‌کنید، مکالمات رو شروع می‌کنید، برای آشتی پیش قدم می‌شید؛ این یعنی در رابطه یک طرفه هستید!
فراموش نکنید که رابطه عاطفی سالم با تعادل همراه است و طرف مقابل‌تان هم باید به اندازه شما اشتیاق و ازخودگذشتگی نشان دهد.
اگر احساس می‌کنید که بار سنگین این رابطه به عهده شماست، بهتره یک قدم عقب وایستید و رفتارهای طرف مقابل‌تون رو ارزیابی کنید. این مسئله خودخواهی نیست بلکه نوعی حس ارزشمندی و خود دوستی است.

۲. در رابطه یک طرفه احساسات شما نادیده گرفته می‌شود

در این نوع از رابطه بیشتر اوقات به احساسات شما کم‌ترین ارزش را قائل می‌شوند. اگر شریک احساسی شما احساسات شما را جدی نمی‌گیرد این موضوع را زنگ خطری برای گرفتار شدن در رابطه یک طرفه بدانید.

فراموش نکنید که احساسات شما ارزشمند است و باید همه چیز را به‌طور شفاف برای شریک‌تان توضیح دهید؛ اگر پاسخ مثبتی از طرف مقابل‌تان دریافت نکنید، اینجاست که باید در رابطه خود تجدیدنظر کنید.

۳. در رابطه یک طرفه احساس حمایت نمی‌کنید

رابطه یک طرفه

در رابطه متعادل و سالم، هر دو طرف باید از یکدیگر حمایت عاطفی کنند. اگر حس می‌کنید که شریک‌تان در روزهای سخت در کنار شما نیست و بیشتر مواقع به فکر خودش است، این موضوع را مبنی بر اسارت در رابطه یک‌طرفه فرض کنید، چرا که عاشق واقعی در روزهای سخت زندگی همه جوره تلاش می‌کند که در کنار شما باشد و حمایت خود را نشان دهد.

۴. علاقه‌ای به زندگی شما نشان نمی‌دهند

اگر شریک‌تان به‌ندرت درباره روزی که گذراندید، علایق و احساسات شما کنجکاوی می‌کند، یعنی شما را باارزش نمی‌داند.
در یک رابطه عاطفی سالم هر دو طرف نسبت به زندگی یکدیگر کنجکاوی نشان می‌دهند و پیگیر یکدیگر هستند.

بهتر است روی فردی سرمایه‌گذاری کنید که بی‌صبرانه در انتظار شنیدن صدای شماست!

۵. شریک عاطفی‌تان رابطه را در اولویت قرار نمی‌دهد

اگر طرف مقابل‌تان کار، دوستان و سرگرمی‌های خود را به رابطه‌تان ترجیح می‌دهد، به‌طور واضح به شما می‌گوید که این رابطه یک‌طرفه است!

داشتن علایق شخصی به غیر از رابطه برای هر کسی نیاز واجبی است ولی اگر این علایق به‌طور مداوم نسبت به رابطه در اولویت قرار دارند، این موضوع مسئله‌ساز است.

۶. در رابطه یک طرفه بیشتر اوقات احساس خستگی می‌کنید

سلامتی همیشه اهمیت دارد. اگر در رابطه‌ای هستید که از لحاظ روحی احساس خستگی و فرسودگی می‌کنید و فکر می‌کنید آن‌طور که باید و شاید از شما قدردانی نمی‌شود؛ یعنی گرفتار رابطه یک‌طرفه شدید!!

به یاد داشته باشید

زندگی به اندازه کافی بسیار سخت است پس بهتر است با یک رابطه یک‌ طرفه آن را به کام خود زهرتر نکنید. اگر هم اکنون در رابطه‌ای با نشانه‌هایی که گفتیم هستید بهتر است به این ارتباط هر چه زودتر خاتمه دهید و آرامش روانی را به زندگی خود برگردانید.

نوبت شماست

از این نشانه‌هایی که گفتیم شما با کدام یک سروکله می‌زنید؟ چه نشانه‌های دیگری مبنی بر این نوع رابطه می‌شناسید؟ لطفا نظرات و تجربیات

 

منبع
collective.world

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا